Zorr, u mnie właśnie pojawiły się drgawki. Nawet stojąc na światłach pytałem syna, czy nie kopie mnie z tyłu w fotel. To były ostatnie chwile tego silnika. Po zgaszeniu już nie odpalił.
[O2FL] Rozwalona głowica 1,8 tsi - jak skutecznie rozwiązać
Zwiń
X
-
legecki, ok dzięki za info...
kurcze te drgawki to ja wyczuwam już od paru lat, był nawet cały wątek o tym ... ciekawe czy faktycznie jest to jakoś połączone.
No i jeszcze jedna zagwozdka, czemu psuje się po wyłączeniu (nie pierwszy taki przypadek), a nie przy jakieś dramatycznej redukcji albo maks.depnięciu przy 1000obrJeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
U mnie nie były to takie delikatne drgania jak w korku na jałowym, po prostu silnik dostał takiej padaki, że cały środek latał a szczególnie kierownica...
Po tej akcji przejechałem 100km i auto jeździ, kilka dni temu odpaliłem, żeby zobaczyć co się dzieje i normalny start.Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW
Komentarz
-
-
andrzej111, tylko niech jakis sensowny doradca no i mechanik ogarnia Twoje CDAA!
gdzie masz ASO?kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZorrNo i jeszcze jedna zagwozdka, czemu psuje się po wyłączeniu (nie pierwszy taki przypadek), a nie przy jakieś dramatycznej redukcji albo maks.depnięciu przy 1000obr1.8TSI CDAA 160KM ---> ~300KM/400Nm :O
Komentarz
-
-
A czy to nie jest aby tak że po spotkaniu "bliskiego stopnia" zaworów z tłokami w zasadzie cały silnik nadaje się do wymiany ? Byłbym sceptyczny w kwestii możliwości naprawy samej głowicy (no chyba że ktoś szykuje brykę na sprzedaż...:-( bo przecież w takim przypadku efekt zderzenia przenosi się również na korbowód...Pozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
Jaroslav92525, kolizja tłoków z zaworami nie jest na tyle duża, żeby wytworzyć zniszczenia w dole silnika. Miejsca jest na tyle dużo, że podginają się zawory, mogą połamać się gniazda zaworowe, ewentualnie popękać tłoki, po uderzeniu zaworów w denko tłoka.
Gdyby było inaczej, to awaria rozrządu prowadziłaby do nagłego zatrzymania silnika pracującego z dużą prędkością, a wtedy nie byłoby już tak fajnie.
Widziałem już "kilka" silników, różnych producentów po awarii paska i w znakomitej większości dół był nieruszony. Niektóre silniki są wręcz bezkolizyjne w tej kwestii.1.8TSI CDAA 160KM ---> ~300KM/400Nm :O
Komentarz
-
-
Oględziny nowej (używanej głowicy) wypadły dobrze. Zatem głowica z 2.0 tsi z audi pasuje. Wałki przemierzone i też są ok. Prawdopodobnie w tym tygodniu autko będzie chodzić.
Co do uszkodzeń to pewnie olbrzymie znaczenie ma to przy jakiej prędkości obrotowej to się stało. U mnie przy odpaleniu i podobno nie ma śladu na tłokach (tak twierdzi mój spec). Na pewno większe siły oddziałowują na korbowód przy zderzeniu np. przy 4000rpm.
Jeżeli chodzi o objawy to tak jak pisałem wcześniej co może 50 odpalenie coś zagrzechotało pod maską tak jakby jakaś śruba się poluzowała i jakaś część uderzając o coś powodowała efekt grzechotki.
Jeszcze pytanie. Czy nowa (używana głowica) nie wymaga planowania? Mój mechanik twierdzi że została sprawdzona i że jest "prosta"
Komentarz
-
-
mrsojer, nie jestem jakimś mega mózgiem mechanicznym, ale na pewno nie zaszkodzi. W Szczecinie koszt 50PLN i czas oczekiwania 1h, więc myślę że nie ma się nad czym zastanawiać. Jeżeli jest "prosta" to zbiorą z niej bardzo cienką warstwę, a masz pewność, że nie wypali jej gdzieś gdzie będzie mikroubytek.1.8TSI CDAA 160KM ---> ~300KM/400Nm :O
Komentarz
-
-
No i zonk, wymiana napinacza przełożona na przyszły tydzień...
Dowiedziałem się, że gdy mamy obawy co stany naszego rozrządu powinniśmy unikać wysokich obrotów, przy odcince powstaje wysokie/niskie ciśnienie ble ble ble i jest duża szansa, że napinacz strzeli.
mrsojer, pisałeś, że stara głowica była ok i problem był z wałkiem? Może zostaw stara?Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez andrzej111mrsojer, pisałeś, że stara głowica była ok i problem był z wałkiem? Może zostaw stara?
Mechanik twierdzi że szkoda ją planować. Nie bardzo rozumiem co to oznacza. Czy planowanie wpływa jakoś na głowicę?
Komentarz
-
-
mrsojer, plantując głowice zmniejszasz komorę spalania, a co za tym idzie zwiększa się sprężanie i moc silnika. Minusem jest większe obciążenie elementów silnika, a z tym natomiast jest związana krótsza żywotność motoru. Zapytaj się w ASO czy planuje się głowicę w 1.8 TSI, bo może być tak że, producent zabrania planowania tego elementu i głowicę w przypadku zwichrowania wymienia się na nową.
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez ZorrZ moich ~3tyg. obserwacji wychodzi na to, iż są one znacznie mniej odczuwalne albo wcale ich nie ma, przy benzynie 98.
Komentarz
Komentarz